1. Właścicielami i prowadzącymi sklep internetowy za pomocą witryny www.kidoo.com.pl (zwanym dalej „Sklepem internetowym” lub „Sklepem”) jest Klaudia Domańska, prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą pod firmą SheSells Klaudia Domańska, z siedzibą w Rzeszowie 35-314 , ul. Miła 17g/21, wpisana w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP: 8133914803, REGON: 528497138 (zwana dalej „Sprzedawcą”).
2. Niniejszy Regulamin dotyczy wszystkich użytkowników i określa zasady rejestracji oraz korzystania z Konta indywidualnego, sprzedaży produktów Sprzedawcy w Sklepie internetowym, a także zasady świadczenia bezpłatnych usług drogą elektroniczną.
3. Klient ma możliwość kontaktu ze Sklepem internetowym pod adresem: sklepkidoo@gmail.com
4. Administratorem danych jest Klaudia Domańska, prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą pod firmą SheSells Klaudia Domańska, z siedzibą w Rzeszowie 35-314, ul. Miła 17g/21, wpisaną w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP: 8133914803, REGON: 528497138 (zwana dalej „Sprzedawcą”).
§ 1 Definicje
Klient – osoba korzystająca ze strony internetowej Sklepu, dla której zgodnie z Regulaminem i obowiązującym prawem mogą być świadczone usługi za pośrednictwem Sklepu internetowego.
Kodeks Cywilny - ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. z 2020 r., poz. 1740 ze zm.).
Konsument – oznacza osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Konto indywidualne – panel przypisany indywidualnie do Klienta po rejestracji danych w systemie Sklepu internetowego, oznaczony adresem e-mail i hasłem podanym przez Klienta w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, pozwalający na korzystanie przez Klienta z dodatkowych funkcjonalności strony internetowej Sklepu.
Przedsiębiorca - oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Regulamin - oznacza niniejszy regulamin.
Sklep internetowy lub Sklep – należy przez to rozumieć witrynę internetową dostępną pod adresem: www.kidoo.pl
Sprzedawca – należy przez to rozumieć Klaudię Domańską, prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą pod firmą SheSells Klaudia Domańska, z siedzibą w Rzeszowie 35-314, ul. Miła 17g/21, wpisaną w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP: 8133914803, REGON: 528497138.
Towar – produkt oferowany przez Sprzedawcę w Sklepie internetowym, przeznaczony do sprzedaży.
Dane kontaktowe – następujące dane, za pomocą których Klient ma możliwość skontaktowania się ze Sklepem internetowym: adres e-mail: sklepkidoo@gmail.com
Umowa Sprzedaży – umowa na sprzedaż Towarów zawarta między Sprzedawcą a Klientem, której warunki są określone w niniejszym Regulaminie. Umowa ta jest zawierana za pomocą środków komunikacji na odległość po akceptacji Zamówienia przez Sprzedawcę zgodnie z zasadami przedstawionymi w Regulaminie.
Newsletter – biuletyn informacyjny o nowościach i promocjach w Sklepie internetowym, na którego subskrypcję Klient wyraził zgodę, podając swój adres e-mail w polu „Newsletter” na stronie internetowej Sklepu i wybierając opcję „Zapisz się”.
§ 2 Postanowienia ogólne i zasady korzystania ze Sklepu
1. Dostęp do Regulaminu każdy Klient może uzyskać w dowolnym momencie, poprzez odnośnik „Regulamin sklepu” umieszczony na stronie Sklepu internetowego.
2. Informacje o Towarach zamieszczone w Sklepie internetowym, takie jak zdjęcia, opisy, ceny stanowią zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego, zgodnie z warunkami Regulaminu.
3. Zdjęcia i opisy oferowanych produktów służą prezentacji konkretnie wskazanych na nich modeli Towarów.
4. Minimalne wymagania techniczne, których spełnienie jest niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Sprzedawca, w tym zawarcia Umowy Sprzedaży i świadczenia innych usług elektronicznych, to: (1) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty elektronicznej i ważny adres e-mail; (3) standardowa przeglądarka internetowa.
5. Nie jest dopuszczalne:
a. korzystanie ze Sklepu internetowego w celu prowadzenia działalności, która naruszałaby interes właściciela Sklepu internetowego, w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający dobra osobiste osób trzecich,
b. dostarczanie do Sklepu treści bezprawnych,
c. korzystanie ze Sklepu w sposób zakłócający jego funkcjonowanie lub podejmowanie czynności informatycznych lub wszelkich innych czynności mających na celu wejście w posiadanie informacji nieprzeznaczonych dla Klienta, w tym danych innych Klientów;
d. umieszczanie w ramach Sklepu niezamówionej informacji handlowej oraz
e. korzystanie z treści umieszczonych na stronie Sklepu do innego użytku niż użytek własny.
6. Klient ma możliwość kontaktu ze Sprzedawcą za pośrednictwem wiadomości e-mail zarówno po realizacji zamówienia, jak i po utworzeniu konta indywidualnego na Stronie.
§ 3 Zasady składania Zamówienia i zawierania Umowy Sprzedaży
1. Sprzedawca umożliwia zawieranie umów sprzedaży Towarów za pośrednictwem sieci Internetowej oraz świadczy inne usługi przewidziane w niniejszym Regulaminie.
2. W celu rejestracji Konta indywidualnego oraz w celu zawarcia Umowy Sprzedaży za pośrednictwem strony internetowej Sklepu, konieczne jest posiadanie przez Klienta aktywnego konta poczty elektronicznej.
3. Nie jest wymagane utworzenie Konta indywidualnego, aby złożyć zamówienie w Sklepie internetowym.
4. Klient może składać zamówienia w Sklepie Internetowym za pośrednictwem strony internetowej Sklepu przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
5. Aby złożyć zamówienie, wybierz towary w Sklepie, określając modele i ilości, a następnie dodaj je do "Koszyka" za pomocą opcji "Dodaj do Koszyka". Po skompletowaniu zamówienia przejdź do "Koszyka" i kontynuuj procedurę. Możesz zalogować się do Konta indywidualnego lub zrealizować zamówienie jako gość, podając dane osobowe i adres dostawy. W kolejnych krokach wybierz sposób dostawy i metodę płatności. Otrzymasz informacje o łącznej cenie zamówienia, kosztach dostawy i dodatkowych opłatach.
6. Następnie, Klient składa zamówienie wybierając opcję „Kupuję i płacę”.
7. Warunkiem złożenia zamówienia jest akceptacja Regulaminu oraz Polityki Prywatności poprzez oznaczenie odpowiedniego pola w formularzu zamówienia.
8. Podane przez Klienta informacje muszą być prawdziwe, aktualne i dokładne. Sprzedawca może odmówić realizacji zamówienia, jeśli dane są na tyle niedokładne, że uniemożliwiają dostarczenie towaru. Przed odmową Sprzedawca spróbuje skontaktować się z Klientem w celu ustalenia niezbędnych danych.
9. Do momentu zatwierdzenia przyciskiem „Kupuję i płacę”, Klient może zmieniać towary oraz dane do wysyłki lub faktury. Przed dokonaniem płatności Klient może przerwać składanie zamówienia, co spowoduje, że zamówienie nie zostanie zrealizowane.
10. Złożenie przez Klienta zamówienia stanowi ofertę Klienta złożoną Sprzedawcy do zawarcia umowy sprzedaży Towarów w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego.
11. Po złożeniu zamówienia, Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej potwierdzenie złożenia zamówienia. Sprzedawca wysyła zamówione Towary w terminie 1-4 dni roboczych od dnia złożenia zamówienia.
12. Zawarcie Umowy Sprzedaży Towarów pomiędzy Sprzedawcą a Klientem następuje wraz z otrzymaniem przez Klienta informacji o przyjęciu zamówienia, o którym mowa w ust. 11. Informacja ta zawiera potwierdzenie warunków Umowy Sprzedaży zawartej na podstawie Regulaminu.
§ 4 Utworzenie Konta indywidualnego
1. Aby utworzyć Konto indywidualne, Klient musi bezpłatnie zarejestrować się w Sklepie, wypełniając formularz rejestracyjny w zakładce „Konto” i wybierając opcję „Zarejestruj się”. Formularz wymaga podania imienia, nazwiska, adresu e-mail oraz ustalenia hasła.
2. Warunkiem utworzenia Konta indywidualnego jest akceptacja Regulaminu oraz Polityki Prywatności poprzez oznaczenie odpowiedniego pola w formularzu.
3. Po przesłaniu formularza rejestracyjnego Klient niezwłocznie otrzymuje e-mail potwierdzający rejestrację Konta. Z tą chwilą zostaje zawarta umowa o świadczenie usługi Konta, a Klient może uzyskać dostęp do Konta i dokonywać zmian swoich danych.
§ 5 Dostawa
1. Towary dostarczane są na wskazany przez Klienta w zamówieniu adres na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
2. Towary dostarczane są za pośrednictwem firmy kurierskiej InPost.
3. Opłaty za dostawę Towarów są podawane w ramach formularza zamówienia.
4. W dniu nadania Towaru do Klienta Sprzedawca wysyła na adres poczty elektronicznej Klienta informację o wysłaniu przesyłki.
5. W przypadku podania terminu dostawy w dniach roboczych należy rozumieć pod tym pojęciem wszystkie dni od poniedziałku do piątku włącznie, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
6. W ramach każdej przesyłki Towaru znajduje się dowód zakupu (faktura bez VAT).
§ 6 Ceny i Płatności
1. Ceny na stronie podawane w złotych polskich są cenami brutto, zawierają podatek VAT.
2. Do ceny towaru doliczany jest koszt przesyłki, który zależy od wybranej metody dostawy i płatności.
3. Cena zakupu towaru podana na stronie Sklepu jest ostateczna i wiążąca od momentu otrzymania przez Klienta wiadomości elektronicznej z potwierdzeniem przyjęcia złożonego zamówienia. Ta cena nie ulegnie zmianie, niezależnie od ewentualnych zmian cen na stronie Sklepu lub prowadzonych akcji promocyjnych lub wyprzedażowych.
4. Klient płaci cenę za zamówione Towary wraz z kosztami dostawy, wedle swego wyboru:
a. przelewem bankowym, kartą płatniczą, za pośrednictwem płatności elektronicznej realizowanej w systemie płatniczym.
5. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności określonego w ust. 4a., brak otrzymania płatności na rachunek Sprzedawcy w terminie 3 dni roboczych od daty zawarcia Umowy Sprzedaży, a następnie w dodatkowo wyznaczonym przez Sprzedawcę terminie, powoduje możliwość odstąpienia od Umowy Sprzedaży przez Sprzedawcę.
6. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności określonego w ust. 4a., niniejszego paragrafu, Sprzedawca rozpocznie realizację zamówienia po otrzymaniu z systemu Imoje lub PayU potwierdzenia dokonania płatności. Brak otrzymania płatności na rachunek Sprzedawcy w terminie 3 dni roboczych od daty zawarcia Umowy Sprzedaży, a następnie w dodatkowo wyznaczonym przez Sprzedawcę terminie, powoduje możliwość odstąpienia od Umowy Sprzedaży przez Sprzedawcę.
7. Sprzedawca ma prawo dostosować ceny Towarów, dodawać nowe produkty oraz prowadzić i zakończać promocje zgodnie z obowiązującym prawem. Te zmiany nie będą naruszać praw klientów, którzy już dokonali zakupów przed wprowadzeniem zmian, ani nie wpłyną negatywnie na prawa osób korzystających z aktualnych promocji.
§ 7 Reklamacje
1. Jeśli zakupiony Towar ma wadę fizyczną lub prawną, Sprzedawca ponosi odpowiedzialność względem Klienta będącego Konsumentem lub osobą fizyczną, która zawarła Umowę Sprzedaży bezpośrednio związana z jej działalnością gospodarczą, pod warunkiem, że umowa nie ma dla tej osoby charakteru zawodowego, zgodnie z zasadami rękojmi określonymi w art. 556 i następnych Kodeksu cywilnego.
2. Sprzedawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego funkcjonowania Sklepu, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Klientów.
3. Jeżeli sprzedany Towar ma wadę, Klient będący Konsumentem lub osobą, o której mowa w ust. 1 może:
a. złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wad.
b. żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest obowiązany wymienić Towar wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
4. Klient będący Konsumentem lub osobą fizyczną może żądać wymiany wadliwego Towaru na taki, który jest wolny od wad, chyba że byłoby to niemożliwe lub zbyt kosztowne w porównaniu z proponowanym przez Sprzedawcę sposobem. Przy ocenie kosztów uwzględnia się wartość Towaru bez wad, rodzaj i znaczenie wady oraz niedogodności związane z innym sposobem zaspokojenia.
5. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Klienta będącego Konsumentem lub osobą, o której mowa w ust. 1 co do wymiany Towaru na wolny od wad albo usunięcia wady, jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową Sprzedaży Towaru wadliwego w sposób wybrany przez Klienta będącego Konsumentem lub osobą, o której mowa w ust. 1 jest niemożliwe lub w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową Sprzedaży wymagałoby nadmiernych kosztów. Koszty naprawy lub wymiany ponosi Sprzedawca.
6. Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć rzecz wadliwą na adres Sprzedawcy. Koszt dostarczenia Towaru pokrywa Sprzedawca.
7. Sprzedawca odpowiada za wady fizyczne przez dwa lata od wydania Towaru Klientowi będącemu Konsumentem lub osobą fizyczną. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Towaru przedawnia się po roku, jednak termin ten nie może zakończyć się wcześniej niż termin rękojmi. W tym czasie Klient może odstąpić od Umowy Sprzedaży lub złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny z powodu wady. Jeśli żądał wymiany lub naprawy, termin ten rozpoczyna się po bezskutecznym upływie terminu naprawy lub wymiany.
8. Reklamacje można składać poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres: sklepkidoo@gmail.com zawierając opis zgłaszanej wady oraz zdjęcia wadliwego towaru lub opis zgłaszanego problemu, jeśli reklamacja dotyczy nieodpłatnych usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę.
9. Wskazane jest, aby zgłoszenie reklamacji zawierało szczegółowe informacje, w tym: imię, nazwisko, adres do korespondencji, adres e-mail (jeśli Klient życzy sobie otrzymać odpowiedź drogą elektroniczną), datę nabycia Towaru, dokładny opis reklamowanego Towaru, datę stwierdzenia reklamacji, żądanie Klienta oraz preferowany sposób informowania o rozpatrzeniu reklamacji. Wraz ze zgłoszeniem reklamacji należy dostarczyć Sprzedawcy dowód zakupu, na przykład kopia paragonu, faktury, wydruk z karty płatniczej lub inny dokument potwierdzający zakup.
10. Klient otrzyma informację o sposobie rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia żądania przez Klienta.
11. Klient otrzyma informację o sposobie rozpatrzenia reklamacji na wskazany adres poczty elektronicznej Klienta na wskazany przez Klienta adres.
12. Sprzedawca nie zobowiązuje się w ramach niniejszego Regulaminu do korzystana z pozasądowego rozwiązywania sporów.
§ 8 Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży
1. Klient będący Konsumentem lub osobą fizyczną zawierającą Umowę Sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, który zawarł Umowę Sprzedaży, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny.
2. Bieg terminu na odstąpienie od Umowy Sprzedaży rozpoczyna się od chwili objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta lub osobę, o której mowa w ust. 1 lub wskazaną przez nią osobę trzecią.
3. Konsument lub osoba, o której mowa w ust. 1, może odstąpić od Umowy Sprzedaży, informując Sklep o swojej decyzji jednoznacznym oświadczeniem, na przykład wysłanym pisemnie na adres Sklepu lub poinformować emailem.
4. Klient może skorzystać z dowolnego wzoru formularza zwrotu, który zawiera niezbędne dane do dokonania prawidłowego zwrotu środków przez Sprzedawcę. Klient może również wypełnić i przesłać skanem formularz za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklepkidoo@gmail.com
5. Do zachowania terminu określonego w ust. 1 wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu przed jego upływem.
6. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży, jest ona uważana za niezawartą.
7. Jeśli Konsument lub osoba, o której mowa w ust. 1 złożyła oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
8. Sprzedawca jest zobowiązany do niezwłocznego zwrotu dokonanych przez Konsumenta lub osobę, o której mowa w ust. 1, płatności nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, z wyjątkiem kosztów dostarczenia Towaru. Zwrot płatności następuje za pośrednictwem tego samego sposobu płatności, który został użyty przez Konsumenta lub osobę, o której mowa w ust. 1, chyba że wyraźnie zgodzili się na inny sposób zwrotu, niegenerujący dodatkowych kosztów dla Sprzedawcy.
9. Jeżeli Konsument lub osoba, o której mowa w ust. 1 korzystająca z prawa do odstąpienia wybrała sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi lub osobie, o której mowa w ust. 1 poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
10. Konsument lub osoba, o której mowa w ust. 1, musi niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od Umowy Sprzedaży, zwrócić Towar Sprzedawcy. Wystarczy, że Towar zostanie odesłany przed upływem tego terminu, aby termin został zachowany.
11. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży, Klient będący Konsumentem lub osobą, o której mowa w ust. 1, ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru. Sprzedawca nie jest zobowiązany do odebrania przesyłki odesłanej za pobraniem ani innych przesyłek, które wymagają spełnienia świadczenia pieniężnego przez Sprzedawcę.
12. Konsument lub osoba, o której mowa w ust. 1, ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru spowodowane korzystaniem z niego w sposób przekraczający konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania.
§ 9 Inne usługi świadczone drogą elektroniczną
1. Sprzedawca, oprócz umożliwiania zawierania za pośrednictwem Sklepu Umów Sprzedaży zgodnie z niniejszym Regulaminem, świadczy również nieodpłatnie drogą elektroniczną następujące usługi na rzecz Klientów:
a. Usługę Newsletter,
b. Usługę Konta indywidualnego,
c. Usługę Powiadamiania o dostępności Towaru.
2. Aby rozpocząć świadczenie usługi Newsletter, Klient musi wyrazić zgodę na jego otrzymywanie, podając swój adres e-mail na stronie Sklepu i potwierdzając to kliknięciem w link aktywacyjny wysłany przez Sprzedawcę.
3. Newsletter jest bezpłatny i bezterminowy. Klient może zrezygnować w dowolnym momencie, klikając link dezaktywacyjny w Newsletterze, wysyłając żądanie do Sprzedawcy lub wpisując swój adres e-mail w pole "Wypisz się z Newslettera" na stronie Sklepu.
4. Usługa Konta indywidualnego jest dostępna po rejestracji zgodnie z § 4 Regulaminu. Umożliwia Klientowi korzystanie z panelu, gdzie można modyfikować dane osobowe, utrzymywać sesję po zalogowaniu, przechowywać historię zamówień i śledzić status bieżących zamówień.
5. Usługa Powiadamiania o dostępności Towaru dostępna jest po uzupełnieniu odpowiedniego pola adresem e-mail.
6. Klient może w każdej chwili zażądać zaprzestania świadczenia usług Newslettera lub Konta indywidualnego. W takim przypadku umowa zostaje rozwiązana, a Sprzedawca ma 14 dni na usunięcie Konta lub danych Klienta z bazy Newslettera, zgodnie z zasadami przetwarzania danych zawartymi w "Polityce Prywatności" dostępnej na stronie Sklepu.
§ 10 Ochrona danych osobowych
1. Dane osobowe Klienta są przetwarzane przez Klaudia Domańska, prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą pod firmą SheSells Klaudia Domańska, z siedzibą w Rzeszowie 35-314, ul. Miła 17g/21, wpisana w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP: 8133914803, REGON: 528497138 jako administratora danych osobowych.
2. Sprzedawca stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę danych osobowych.
3. Zasady i cele przetwarzania danych osobowych Klientów są opisane w dokumencie „Polityka Prywatności”, dostępnym na stronie Sklepu w zakładce „Polityka Prywatności”.
§ 11 Postanowienia końcowe
1. Regulamin obowiązuje od dnia 20.06.2024 r.
2. Umowy zawierane przez Sprzedawcę zawierane są w języku polskim.
3. Sprzedawca odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy. W przypadku umów z Przedsiębiorcami, odpowiada tylko za umyślne szkody i w granicach rzeczywistych strat. To ograniczenie nie dotyczy Przedsiębiorców będących osobami fizycznymi, jeśli umowa nie ma dla nich charakteru zawodowego.
4. Strony będą dążyły do polubownego rozwiązania wszelkich sporów powstałych na gruncie umowy zawartej na podstawie niniejszego Regulaminu.
5. Konsument ma możliwość skorzystania z następujących pozasądowych sposobów dochodzenia roszczeń i rozpatrywania reklamacji:
a. Złożenie wniosku o postępowanie w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich na podstawie Ustawy z dnia 23 września 2016 r. (Dz. U. z 2016 r., poz. 1823), np. do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej w Katowicach;
b. Wniosek o rozpoznanie sprawy przez Stały Polubowny Sąd Konsumencki przy odpowiednim Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej;
c. Zwrócenie się do Miejskiego Rzecznika Praw Konsumentów;
d. Skorzystanie z platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
6. Brak akceptacji Regulaminu uniemożliwia zakup towarów. Sklep udostępnia Regulamin przy składaniu zamówienia. Zamówienia złożone przed zmianą Regulaminu są realizowane według starych zasad. Klienci z Kontem indywidualnym będą informowani o zmianach e-mailem. Klient nieakceptujący zmian ma prawo odstąpić od umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną.
7. Prawo polskie jest właściwe do rozstrzygania sporów wynikających z Regulaminu. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem stosuje się przepisy polskiego prawa, zwłaszcza Kodeksu Cywilnego i inne obowiązujące przepisy.